top of page

Kjøpsbetingelser

Kjøpsbetingelser aksepteres ved kjøp

Når du gjennomfører et kjøp så aksepterer du våre kjøpsbetingelser. Det inngås da en bindende avtale mellom Mesna Utvikling AS og deg som kjøper/kunde. Forbrukerkjøp er også i tillegg dekket av forbrukerkjøpsloven.

Dette kjøpet er underlagt følgende standard vilkår og betingelser for salg for forbrukerkjøp over Internett. Med forbrukerkjøp menes her salg av varer til forbrukere som ikke primært handler som ledd i næringsvirksomhet, og når en selger driver næringsvirksomhet ved å selge varer over internett. Salg til forbruker er blant annet regulert av forbrukerkjøpsloven og angrerettloven.

Avtale

Avtalen mellom kjøper og selger omfatter opplysningene om kjøpet (herunder opplysninger om art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser for varen) gitt av selger i nettbutikkens bestillingsløsning, eventuelt direkte kommunikasjon mellom partene (f.eks. E-post) pluss disse salgsbetingelsene.

Ved konflikt mellom de opplysningene selgeren har gitt i bestillingsløsningen (checkout), den direkte kommunikasjonen og vilkårene gitt i kjøpsbetingelsen, så går direkte kommunikasjon mellom partene og de opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, følgelig at det ikke stridere mot lovgivning.  

Partene

Selger:

Firmanavn: Mesna Utvikling AS

E-post: post@hati.no

Firmaadresse: c/o Odd Martin Skaansar Carl lumholtz gate 11, 2609 Lillehammer

Organisasjonsnr.: 878702042

Kjøper:

Kjøper er den personen som foretar bestillingen.

 

Priser

Prisene oppgitt i nettbutikken inkludert mva. Informasjon om totalkostnaden kjøper må betale, inkludert alle avgifter (moms, toll etc.) og frakt (porto, fakturagebyr, emballasje med videre) samt spesifisering av elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er gjennomført

Avtale binding

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren. Ingen av partene er bundet til avtalen dersom det skulle være kommet en skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren, i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i bestillingen til kjøperen, og den andre parten burde ha skjønt at det forelå en slik feil. Et eksempel er at produktet ikke har en pris.

Ordrebekreftelse

Du mottar en ordrebekreftelse på e-post rett etter kjøpet er gjennomført. Vi anbefaler at kjøperen sjekker og kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen herunder antall, varetype, pris osv. Dersom ordrebekreftelse og bestilling ikke stemmer overens bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som overhodet mulig


Betaling

Vi tilbyr sikker betaling gjennom Klarna.

Har du ytterligere spørsmål til løsningen kan Klarna kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på www.klarna.no. Les Klarna sin personvernerklæring

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt varen blir sendt fra selger til kjøper. Ved bruk av kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved betaling.

Et kredittkort er et betalingskort hvor oppgjøret for kjøpet skjer i etterkant ved at kredittgiveren (kredittkortselskapet) sender kortholder faktura med krav om betaling. Et debetkort er et betalingskort knyttet til en innskuddskonto. Bruk av kortet medfører at brukerens konto blir belastet og beløpet blir overført til betalingsmottakerens konto.

Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse.

 

Levering og frakt

Levering av varer fra selger til kjøper skjer på den måte, sted og tidspunkt som er angitt i nettbutikkens bestillingsløsning. Hvis en leveringstid ikke er oppgitt i e-posten som følger med ordreoppløsningen eller ordrebekreftelsen, må selger levere varen til kjøper innen rimelig tid, men senest 30 dager etter at kunden har lagt inn bestillingen. Dersom selgeren skal sørge for at varen sendes til kjøper, plikter han å levere varen til bestemmelsesstedet på hensiktsmessig måte og under normale transportforhold. Med mindre annet er avtalt mellom partene, er destinasjonen kjøperen.

Lagerførte varer sendes direkte til forsendelse og håndteres av et eget team utenfor kundeservice. Hvis kunden sender en e-post som inneholder en kanselleringsforespørsel umiddelbart etter kjøpet, er det ingen garanti for at kundeservice har tid til å varsle avsenderavdelingen om en eventuell kansellering. Uavhentede forsendelser sendt med Bring vil bli belastet i tillegg til avbestillingsgebyr, med et tillegg på 300kr for håndtering. Kjøper må også betale returfrakt.

Ved problemer med produkt og disse er dekket under produktets garanti, vil selger dekke kostandene for retur. Dette gjøres ved at selgeren sender en returseddel til kjøper. Da kan kunden levere til å returnere varen med Bring/posten på et postkontor. En eventuell henting av vare på kjøperens adresse må kjøperen selv dekke kostandene for. At originalemballasje er uskadd og at produktet får en sikker retur er ene og alene kjøperen/kundens ansvar.

NB! Vi sender bare til fastlands Norge. Altså ikke til Svalbard. 

 

Angrerett

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettlovens bestemmelser. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettskjema er mottatt.

Mottar kjøperen angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøperen mottar angrerettskjema og opplysningene. Har kjøperen ikke mottatt tilstrekkelig informasjon eller angrerettskjema, vil angrefristen likevel gå ut 3 måneder etter at varen er mottatt. Dersom kjøperen ikke har fått informasjon om angrerett i det hele tatt, vil fristen være 1 år.

Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren.

Kjøperen skal uten unødvendig opphold, og senest 14 dager fra melding etter angreretten ble gitt, sende varene tilbake, eller overlevere dem til selgeren dersom selgeren ikke har tilbudt seg å hente varene.

Tilbakebetaling skal skje uten unødvendig opphold, og senest 14 dager fra da selgeren fikk beskjed om kjøperens beslutning om å benytte seg av angreretten. Kjøperen skal ikke betale noen form for gebyr som følge av tilbakebetalingen.

Selgeren har mulighet til å holde tilbake tilbakebetalingen helt til varene er mottatt, eller til kjøperen har lagt frem dokumentasjon på at varene er sendt tilbake til selger. Dette gjelder ikke når selgeren har sagt seg villig til å hente produktet selv.

Kjøperen må bære alle kostnadene ved å returnere varene dersom angreretten brukes.

Kjøperen har mulighet til å undersøke varen før personen/kjøperen angrer på kjøpet. Varen må kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet lik stand og mengde som det den var i, da kjøperen mottok den. Selgeren har mulighet til å kreve at forbrukeren erstatter verdireduksjon som følge av kjøperens håndtering av varene som ikke har vært nødvendig for å undersøke varenes art, funksjon og egenskaper.

For at kjøperen skal få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i lik stand som da kjøperen mottok den. Det betyr at varen skal leveres tilbake i originalemballasje. Dersom originalemballasjen er ødelagt vil varen anses som brukt, og verdivurdert deretter.

Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens reduksjon av verdi, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten den originale emballasjen vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling.

Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, eller på lyd- og bildeopptak (herunder CDer, DVDer) eller datamaskinprogrammer hvor forseglingen er brutt.

Noen av våre varer har mulighet for tilpasninger. Dette er ofte i form av tilpasning av motor på syklene våre. Dette er og regnes som en tjeneste og faller ikke under vanlig angrerett. Delsummen for en slik tjeneste blir trukket fra tilbakebetalingen av kjøpesummen.

 

Undersøkelse av varen

Når kjøperen mottar varen, anbefaler vi at kjøperen undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt utsatt for skade under transport eller om varen ellers har mangler. Dersom varen ikke samsvarer med bestillingen eller har andre mangler, må kjøperen melde fra til selgeren ved reklamasjon i henhold til punktene under.

 

Reklamasjon ved mangel og tidsfrister for å melde krav ved forsinkelse

Hvis det er en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at mangelen er oppdaget, kontakte selgeren om at personen vil påberope seg mangelen. Fristen kan ikke være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

Kjøperen må gi selgeren beskjed om personen ønsker å reklamere på varen, og vente til man får svar fra selgeren før varen sendes i retur. Hvis varen sendes i retur før kjøperen får svar fra selgeren angående reklamasjonen, og feilen kunne vært fikset på en enkel måte av kjøperen selv må kjøperen selv dekke frakt tur/retur.

Reklamasjon må likevel skje innen to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år. Ved forsinkelse må krav sendes til selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og gått og varen ikke har blitt levert. Meldingen til selgeren bør helst være skriftlig (e-post, brev).

bottom of page